دانلود جزوه و سوالات حقوق اساسی 1 حسن خسروی

نمونه سوالات حقوق اساسی 1 دکتر حسن خسروی,خلاصه کتاب حقوق اساسی دکتر حسن خسروی

جزوه حقوق اساسی ۱ حسن خسروی شامل فایل خلاصه ۵۰ و ۳۰ صفحه ای بصورت PDF همراه با نمونه سوال تستی با پاسخنامه حقوق اساسی ۱ است. دانلود جزوه حقوق اساسی ۱ حسن خسروی منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. مطالعه این جزوه از نظر بصری و زمانی برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات مهم و ارزشمند است.

جزوه کتاب حقوق اساسی 1 خسروی

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه حقوق اساسی ۱ حسن خسروی (۵۰ صفحه)

جزوه حقوق اساسی ۱ حسن خسروی (۳۰ صفحه)

نمونه سوال تستی با جواب (۲۰۰ صفحه)

دانلود جزوه و سوالات حقوق اساسی 1 حسن خسروی

بخشی از متن جزوه

گفتار اول: تعریف حقوق اساسی

حقوق اساسی شاخه ای از حقوق عمومی است که به روابط فرد و جامعه به عنوان یک کل می پردازد و چون به عامل قدرت سیاسی نیز می پردازد، از خمیر مایه سیاسی نیز برخوردار است. در این رشته تنظیم روابط قدرت، ساختار حکومتی و نوع حکومت مورد بحث قرار می گیرد. به عبارت دیگر، حقوق اساسی عبارت از سازماندهی و ایجاد همزیستی مسالمت آمیز بین عوامل قدرت و آزادی در هر جامعه سیاسی است.

بنابراین بر خلاف گذشته که جابجایی قدرت با خونریزی و جنگ داخلی همراه بود، حقوق اساسی زمینه ای را فراهم می کند که این جابجایی با توسل به روشهای غیر خشونت زا به منظور آنچه که قانون تعیین کرده، در قالب تغییرات سیاسی عام بدید آید. بس حقوق اساسی در حال حاضر موضوعات مربوط به واگذاری قدرت (از طریق رأی گیری و حتی لابی گری در نظامی مانند آمریکا)، تفکیک و توزیع این قدرت نهادهای سیاسی (بارلمان، رئیس کشور و دولت، سیستم قضایی و ابزارهای تأثیر گذاری هر یک از قوا بر دیگری از قبیل معرفی دولت و کسب رأی اعتماد و مسئولیت سیاسی آن را مورد مطالعه قرار می دهد.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی مجد و شریعت زاده” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: پی دی اف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *