دانلود جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی احمد مجد و محمدعلی شریعت زاده

دانلود رایگان کتاب زیست شناسی سلولی و مولکولی دکتر مجد,دانلود رایگان جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی

جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی شامل جزوه ۴۸۵ صفحه ای با نمونه سوال تستی و پاسخنامه است. دانلود جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. مطالعه این جزوه از نظر بصری و زمانی برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات مهم و ارزشمند است.

جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی مجد و شریعت زاده

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی با نمونه سوال تستی و پاسخنامه (۴۸۵ صفحه)

دانلود جزوه زیست شناسی سلولی و مولکولی احمد مجد و محمدعلی شریعت زاده

بخشی از متن جزوه

تمام موجودات زنده از سلول ساخته شده اند، واحدهای کوچکی که توسط غشایی احاطه شده و با مایع غلیظی از مواد شیمیایی پر شده اند. این مایع به سلول توانایی رشد و تقسیم اعطا میکند. ساده ترین شکل حیات، سلولهای مجزا میباشند. موجودات پیشرفته تر مجموعه ای از سلولها بوده که از رشد و تقسیم یک سلول اولیه به وجود آمده اند. این سلولها توسط دستگاههای پیچیده ارتباطی، هماهنگ میشوند. بنابراین میتوان اظهار داشت که سلولها واحدهای حیات هستند. به سلول یاخته نیز میگویند.

پروتئینها نیز از زیر واحدهای اسید آمینه ساخته شدهاند. همه اسیدهای آمینه دارای یک گروه اسید کربوکسیلیک و یک گروه آمینو هستند. پیوند کووالان بین دو اسید آمینه مجاور در یک زنجیره پروتئینی، پیوند پپتیدی نام دارد. به زنجیره اسیدهای آمینه، پلیپپتید میگویند. خواص کلی زنجیرههای جانبی زمینه ساز تمامی فعالیتهای متفاوت و پیچیده پروتئینهاست.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه کتاب اصول فقه 1 شبخیز” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: پی دی اف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *