دانلود جزوه و سوالات اصول فقه 1 محمدرضا شبخیز

دانلود رایگان خلاصه کتاب اصول فقه 1,جزوه اصول فقه 1 شبخیز

جزوه اصول فقه ۱ محمدرضا شبخیز شامل فایل خلاصه ۷۸ و ۵۰ و ۱۰ صفحه ای بصورت PDF همراه با نمونه سوال تستی و پاسخنامه است. دانلود جزوه اصول فقه ۱ محمدرضا شبخیز منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. مطالعه این جزوه از نظر بصری و زمانی برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات مهم و ارزشمند است.

جزوه کتاب اصول فقه 1 شبخیز

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه اصول فقه ۱ محمدرضا شبخیز (۷۸ صفحه)

جزوه متون محمدرضا شبخیز (۵۰ صفحه)

جزوه اصول فقه ۱ محمدرضا شبخیز (۱۰ صفحه)

نمونه سوال تستی و پاسخنامه (۱۰۰ صفحه)

نکات اصول فقه (۳۰ صفحه)

دانلود جزوه و سوالات اصول فقه 1 محمدرضا شبخیز

بخشی از متن جزوه

یکى از راه هاى شناخت حقیقت از مجاز، تنصیص و تصریح اهل لغت می باشد و آن عبارت است از تصریح و تنصیص اهل لغت به این که فلان لفظ براى فلان معنا وضع شده است. مانند این که شخصى به زبان عربى آشنا نیست و نمی داند آیا کلمه اسد در معناى حیوان درنده به طور حقیقى استعمال می شود و یا مجازى، اما پس از مراجعه به اهل لغت و تصریح آنها به این که حیوان درنده معناى حقیقى براى لفظ اسد است، به معناى حقیقى پى می برد.

اطراد یعنی کثرت استعمال و در مقابل آن عدم اطراد قرار دارد که به معنای قلت استعمال است. اطراد علامت حقیقت است و عدم اطراد علامت مجاز است. لفظ دادگاه بیشتر برای محاکم دادگستری استعمال می شود و این همان اطراد است؛ لذا استعمال لفظ دادگاه برای محاکم دادگستری به علت اطراد و کثرت استعمال حقیقت است. لفظ دادگاه کمتر برای محاکم اداری استعمال می شود و این همان عدم اطراد است؛ لذا استعمال لفظ دادگاه برای محاکم اداری به علت عدم اطراد و قلت استعمال مجاز است.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه کتاب اصول فقه 2 شبخیز” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: پی دی اف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *