دانلود خلاصه و سوالات کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه مصطفی دلشاد تهرانی

خلاصه کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه مصطفی دلشاد تهرانی,دانلود رایگان کتاب تفسیر نهج البلاغه دلشاد تهرانی,نمونه سوالات تفسیر موضوعی نهج البلاغه مصطفی دلشاد تهرانی, دانلود pdfپی دی اف word پاورپوینت ppt سوالات تست رایگان کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه

این درس عمومی دو واحدی می باشد که در اکثر دانشگاه های کشور برای عموم دانشجویان بصورت مشترک ارائه می شود و در بعضی موارد می توانند با دروس عمومی دیگر همسان سازی کنند. در اینجا مجموعه ای کامل متشکل از کتاب تا نمونه سوالات تستی و تشریحی و همچنین جزوه خلاصه در قالب پاورپوینت قابل ویرایش گرد آوری و تنظیم شده است که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.با این مجموعه دیگر به منابع دیگری نیاز ندارید.

خلاصه کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه دلشاد تهرانی

توجه : این فایل قابلیت سرچ دارد و متن کتاب به صورت word می باشد.

این مجموعه شامل موارد زیر است:

۱- کتاب تفسیر نهج البلاغه پی دی اف

۲- خلاصه پاورپوینت و پی دی اف

۳- نمونه سوالات تستی و تشریحی – بیش از ۵۰۰ عدد با جواب

۴- ۱۰۰ سوال ویژه و پر تکرار

دانلود خلاصه و سوالات کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه مصطفی دلشاد تهرانی

دانلود خلاصه و سوالات کتاب تفسیر موضوعی نهج البلاغه

نهج‏ البلاغه» عنوان کتابى است که در فرهنگ اسلامى، به‏سان آفتاب نیمروز مى‏ درخشد؛ و همچون صدفى مشحون به گوهرهایى از حکمت‏هاى عالى است. این عنوان را شریف رضى بر منتخبى از خطبه‏ ها و مواعظ، نامه ‏ها و عهدنامه‏ ها و کلمات کوتاه و قصار امیرمؤمنان على (ع) انتخاب کرد.

«نهج ‏البلاغه»، یعنى راه روشنِ بلاغت. گردآورنده آن (شریف رضى) در وجه تسمیه این گنجینه گران‏قدر چنین اظهار داشته است:

پس از تمام شدن، چنین دیدم که نامش را نهج ‏البلاغه بگذارم؛ زیرا این کتاب درهاى بلاغت و سخنورى را به روى بیننده خود مى‏گشاید و خواسته‏ هایش را به او نزدیک مى‏سازد. هم دانشمند و دانشجو را بدان نیاز است، و هم مطلوب سخنور و پارسا در آن وجود دارد.

شریف رضى مناسب‏ترین عنوان را براى این کتاب جاودان برگزید. شیخ محمد عبده- عالم بزرگ اهل سنت- در مقدمه‏اى که بر شرح خود بر نهج ‏البلاغه نوشته است، راجع به این عنوان مى‏نویسد:

این کتاب جلیل، مجموعه ‏اى است از سخنان سید و مولاى ما، امیرمؤمنان، على بن ابى‏طالب (کرّم الله وَجهه‏)، که سید شریف رضى از سخنان متفرق آن حضرت، گزینش و گردآورى کرده و نام آن را نهج ‏البلاغه نهاده است. من اسمى مناسب‏تر و شایسته ‏تر از این، که بر معناى آن دلالت کند، سراغ ندارم، و بیشتر از آنچه این اسم بر آن دلالت دارد، نمى‏توانم آن را توصیف کنم.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “خلاصه کتاب انسان در اسلام غلامحسین گرامی” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل:  پی دی اف – پاورپوینت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *