دانلود پاورپوینت روان سنجی (مبانی نظری آزمون های روانی) حمزه گنجی

خلاصه کتاب آزمون های روانی حمزه گنجی,دانلود خلاصه کتاب روان سنجی

پاورپوینت روان سنجی (مبانی نظری آزمون های روانی) حمزه گنجی منبع مناسبی به عنوان خلاصه این کتاب محسوب میشود. با دانلود این پاورپوینت یک فایل با فرمت pptx دریافت خواهید کرد که امکان ویرایش و تغییر آن برای تحقیق های کلاسی وجود دارد.

پاورپوینت روان سنجی گنجی

آزمون سازی درروانشناسی سابقه ای نسبتاَ طولانی دارد. جیمز مک کین کتل(روانشناس آمریکایی) در سال ۱۸۹۰ کلمه تست (آزمون) را برای اولین بار به کار برد ، و آلفرد بینه نیز اولین آزمون روانی را (که آزمون هوش بود) در سال ۱۹۰۵ ارائه داد.

گالتون در سال ١٨٨۴ ویژگیهای خاصی،از جمله دقت،توان عضلانی و زمان واکنش را اندازه گیری می کرد و با استفاده از جدولهای درصدی می توانست توانایی فرد را با گروه وی مقایسه کند. وی پیشگام استفاده از فنون آماری در تحلیل ویژگیهای فردی ، و توسعه آزمونهای روانی است.

جیمز مک کین کتل ،با تهیه آزمونهایی که توانایی ساده ای را اندازه گیری می کردند ،به توسعه آزمون سازی و همچنین کاربرد آسان و همگانی آزمونهای روانی کمک کرد.

عیب آزمونهای کتل ،فقدان نورم (یا هنجار) بود.بنابراین ،با اجرای آزمونهای وی ،محقق نمی توانست در مورد وضعیت آزمودنی نسبت به گروه اش نظر دهد.

دانلود پاورپوینت روان سنجی (مبانی نظری آزمون های روانی) حمزه گنجی

فهرست مطالب پاورپوینت

 اول : تاریخچه آزمونها

 دوم : ویژگیهای آزمونها

 سوم : اجرا و نمره گذاری آزمونها

 چهارم : بیان نتایج آزمونها

 پنجم : طبقه بندی آزمونها

 ششم : آزمونهای هوش

 هفتم : آزمونهای استعداد

 هشتم : آزمونهای شخصیت

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “پاورپوینت خلاصه کتاب برنامه ریزی کاربری اراضی شهری زیاری” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل:   پاورپوینت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *