دانلود جزوه و سوالات کتاب حقوق اساسی 3 منوچهر طباطبایی موتمنی

دانلود رایگان کتاب حقوق اساسی دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی,جزوه حقوق اساسی 3 طباطبایی موتمنی

کتاب حقوق اساسی ۳ منوچهر طباطبایی موتمنی شامل فایل جزوه کتاب 18 صفحه ای بصورت PDF همراه با نمونه سوال تستی با پاسخنامه و فایل نکات کتاب حقوق اساسی است. دانلود کتاب حقوق اساسی ۳ منوچهر طباطبایی موتمنی منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. مطالعه این فایل از نظر بصری و زمانی برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات مهم و ارزشمند است.

جزوه کتاب حقوق اساسی 3 طباطبایی موتمنی

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه حقوق اساسی ۳ منوچهر طباطبایی موتمنی (۱۸ صفحه)

نمونه سوال تستی با جواب (۲۰ صفحه)

نمونه سوال تشریحی با جواب دست نویس

دانلود جزوه و سوالات کتاب حقوق اساسی 3 منوچهر طباطبایی موتمنی

بخشی از متن کتاب

مطابق قانون اساسی، نظر به نظارتی که مجلس سنا بر سیاست خارجی دارد عهدنامه های بین المللی باید به تصویب این مجلس برسد. در سابق دخالت سنا در اداره روابط بین المللی زیاد نامطلوب بنظر نمی رسید زیرا این روابط بسیار کم بود و نیز اختلاف نظری بین رئیس جمهور و سنا در این باره پیش نمی آید.

ولی از زمانی که ایالات متحده آمریکا به جرگه کشور معظم پیوست و روابط دیپلماتیک این کشور در خارج گسترش یافت این وضع ایجاب می کرد که دست رئیس جمهور در اداره سیاست خارجی و امور بین المللی باز باشد. تصمیمات رئیس جمهور، با مخالفت و احیانا با کارشکنی روبرو نگردد چنانکه عهدنامه ورسای، و میثاق جامعه ملل که در پایان جنگ جهانی اول، توسط ویلسون رئیس جمهور وقت آمریکا تنظیم شد رئیس جمهور نتوانست موافقت سنا را به این امر جلب کند و لذا عهدنامه و میثاق به امضاء دولت آمریکا نرسید.

معمولا رؤسای جمهور سعی می کنند با شرکت دادن برخی سناتورها در مذاکرات دیپلوماتیک و تأمین نظر سنا راه را برای انعقاد عهدنامه های مورد نیاز جلب کنند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه کتاب حقوق اساسی 1 خسروی” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: پی دی اف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *