دانلود طرح جابر با موضوع کوچ نشینی

طرح جابر با موضوع کوچ نشینی و عشایر به صورت کامل و آماده استفاده پرینت توسط دانش آموزان و والدین و آموزگاران دبستانی می باشد که کلیه فایل های این مجموعه قابل ویرایش و در قالب ورد (Word) می باشد.

دانلود طرح جابر با موضوع کوچ نشینی

مقدمه

کوچ‌نشينى نوعى زندگى و معيشت انسانى است که در آن دامپرورى اساس فعاليت‌هاى اقتصادى را تشکيل مى‌دهد. ويژگى‌ بارز اين نوع زندگى تحرک مکانى و جابه‌جائى گروه‌هاى انسانى است.

به‌عبارت ديگر کوچ‌نشينى حرکت متناوب و ساليانه گروه‌هاى انسانى است که براى تهيه وسيلهٔ ارتزاق خود بسته به نوع زندگى و تمدن آنها از جائى به جاى ديگر کوچ مى‌کنند. اين شيوه زندگى به اشکال مختلف از ديرباز در جهان برقرار بوده است.

زندگى کوچ‌نشينى داراى ويژگى‌هائى است که آن‌را از ساير انواع زندگ اجتماعى متمايز مى‌سازد مهم‌ترين اين ويژگى‌ها عبارتند از:

– وابستگى انسان به حيوان

– استفاده از چراگاه‌هاى طبيعي

– کوچ يا جابه‌جائى انسان و دام به‌منظور بهره‌گيرى از چراگاه‌هاى طبيعى و احتراز از سرما و گرماى شديد

هيچ‌کدام از عوامل مذکور به تنهائى نمى‌تواند پديده کوچ‌نشينى به‌معنى مورد نظر ما را تبيين کند. و شرايط جغرافيائى در امر جابه‌جائى و تحرک مکانى آنها بيش از هر عامل ديگر تأثير دارد.

پديده کوچ‌نشينى هم در دنيا و هم در ايران سابقه‌اى بس دراز دارد.

بررسى زندگى کوچ‌نشينى مبين آن است که اين پديده بيشتر در سرزمين‌هاى نيمه خشک و حاشيه‌اى يعنى نقاطى که اغلب غير قابل کشت، شيب‌دار و سنگلاخ و نامناسب براى کشاورزى است وجود دارد.

مى‌توان گفت که بر اثر افزايش جمعيت اندک اندک سرزمين‌هاى حاصلخيز به‌ زير کشت درآمد و اراضى کناره‌اى غير قابل کشت به‌صورت چراگاه مورد بهره‌بردارى قرار گرفت اين امر موجب شد که گروهى از انسان‌ها که به پرورش دام اشتغال دارند به‌منظور استفاده از مراتع، زندگى متحرک و کوچ‌نشينى را برگزينند.

برخى از محققان عقيده دارند که زندگى کوچ‌نشينى پس از گسترش کشاورزى و در نتيجه افزايش جمعيت به‌وجود آمده است.

بنابراين مى‌توان گفت که کوچ‌نشينى از کشاورزى و زندگى روستانشينى مشتق شده است.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “طرح جابر با موضوع آینه ها” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: ورد

 

توقف فروش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *