دانلود جزوه آموزشی تکنسین داروخانه

جزوه آموزشی تکنسین داروخانه مسعود سیفی شامل فایل ۱۰۰ صفحه ای بصورت PDF و صفحات است. دانلود جزوه آموزشی تکنسین داروخانه منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. مطالعه این جزوه از نظر بصری و زمانی برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات مهم و ارزشمند است.

جزوه تکنسین داروخانه

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه آموزشی تکنسین داروخانه (۱۰۰ صفحه)

فرمت: پی دی اف (pdf)

حجم فایل: ۲ مگابایت

نویسنده: مسعود سیفی

دانلود جزوه آموزشی تکنسین داروخانه

بخشی از متن جزوه

داروهای مورد استفاده در درمان اختلالات چربی خون

۱- استاتینها: شامل آتورواستاتین، لوواستاتین، سیمواستاتین و …

۲- نیاسین یا ویتامین B3

٣- فیبراتها: جم فیبروزیل و فنوفیبرات

۴- رزینها: کلستیرامین، کلستییول و کلسیولام

۵- ازتیمایب استاتین ها

این گروه از داروهای ضد چربی خون مهمترین داروهای کنترل کننده چربی خون هستند. مکانیسم آنها مهار HMG – COA ردوکتاز است. نیمه عمر داروهای این گروه همه پایین است و معمولا بین ۱ تا ۳ ساعت می باشد اما روزوواستاتین و آتورواستاتین نیمه عمر بالایی دارند. این داروها در زنان حامله و شیرده کاملا ممنوع هستند و در کودکان هم نباید تجویز شوند. با غذا جذب بهتری دارند و بهتر است غروب مصرف شوند چون کلسترول معمولا شبها در بدن ساخته می شود (به جز آتورواستاتین و روزوواستاتین).

عوارض این داروها باعث ایجاد مشکلات کبدی، رابدومیولیز (تخریب عضلات) و تخریب کلیه می شوند البته این عوارض درصد شیوع پایینی دارند و در همه مصرف کنندگان اتفاق نمی افتند. فعالیت بدنی شدید باعث افزایش خطر ابتلا به این عوارض می شود.

نیاسین یا ویتامین B3 (به صورت قرص های ۲۵ و ۱۰۰ میلی گرم در ایران موجود است) که نیاسین باعث کاهش VLDL، LDL و (LP ( a و افزایش HDL می شود. روزی ۲ بار تجویز می شود و کم کم مقدار مصرفی را افزایش می دهیم (از ۱۰۰ میلی گرم شروع می کنیم). نیاسین معمولا باعث ایجاد خارش و مشکلات پوستی می شود به این خاطر بهتر است قبل از مصرف آن آسپیرین (ASA) تجویز شود.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه مدیریت مالی 1 مهدی تقوی” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل: پی دی اف

 

توقف فروش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *