دانلود کامل ترین جزوه کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون

دانلود جزوه چکیده خلاصه کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون,دانلود تست سوالات کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون,دانلود کامل ترین پاورپوینت word pdf کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون که تهیه و تدوین گردیده است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.این بسته از دو فایل تشکیل شده است.

دانلود کامل ترین جزوه کتاب عقل و اعتقاد دینی مایکل پترسون

قسمتی از جزوه کتاب عقل و اعتقاد دینی

۱ـ فصل اول: تأمل در باب خداوند(در جستجوی حقیقت غایی)

قرائن متعددی وجود دارد که انسانها، دیندار هستند و حتی بی دینها هم اعتراف دارند دین و خدا در زندگی انسان تأثیر زیادی دارد. از ابتدای تمدن، ادیان فراوانی پدید آمده اند که هر کدام به نحو بسیار پیچیده ای تکامل یافته اند.

مفهوم حقیقت غایی از مفاهیم بنیادین ادیان پیشرفته محسوب میشود. یهودیان”یهوه”، مسیحیان”خدای متجلی در تثلیث” ، مسلمانان “الله”، هندوها “شیوا” و …

۱ـ تعریف دین

دیدگاههای مختلف از تعریف دین:

تعاریف زیادی از دین وجود دارد. تییل: دین، یک و ضعیت روحی یا حالتی ناب و حرمت آمیز است که آن را “خشیت” گویند.(خشیت) برادلی: دین کوششی است برای آنکه حقیقتِ کامل خیر را در تمام وجوه هستی مان باز یابیم.(خیر محض) جیمز مارتینو: دین اعتقادی به خدای همیشه زنده است، یعنی اعتقاد به اراده و ذهنی الهی که حاکم بر جهان است و با بشر مناسبات اخلاقی دارد.(جنبه های اخلاقی یکتاپرستی)

هر کدام از این تعاریف، ویژگی متفاوتی را مورد تأکید قرار میدهند. و هر کدام از این تعاریف، حظی از اعتبار و معقولیت دارند. این اشارات مجمل نشان میدهند که تعریف کردن دین شوار است.

به دو دلیل تعریف کامل از دین، بسیار دشوار است:

۱-اگر به طور کلی از دین سخن بگوییم ، دچار بی دقتی و مبهم گویی شده ایم و ظرایفِ مهم و پیچیده ادیان موجود را تحریف کنیم. مثلا دین با اعتقاد به امر ماوراء طبیعی همراه است که در بعضی از ادیان وجود ندارد و در ادیانی هم که چنین اعتقادی وجود دارد، این امر، نقشهای متفاوتی دارد.

۲-اگر هم برای یک دین خاص بگوییم، بعضی از ویژگی های بسیار کلی در همه ادیان را کم اهمیت جلوه میدهیم

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “جزوه مبانی مدیریت منابع انسانی گری دسلر” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل:  پی دی اف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *