دانلود خلاصه کتاب روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی ریمون کیوی

دانلود خلاصه کتاب روش تحقیق در علوم اجتماعی,روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی pdf,خلاصه روش تحقیق در علوم اجتماعی

خلاصه کتاب روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی شامل فایل خلاصه ۱۶۰ صفحه ای به همراه نمونه سوالات تستی با پاسخنامه  است. دانلود این مجموعه خلاصه روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی منبع خوبی برای یادگیری این مبحث است. این مجموعه حاوی نکات مهم و کلیدی بصورت خلاصه شده است که خواندن آن نیز از نظر بصری برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات اصلی است.

خلاصه کتاب روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی

محتویات این محصول عبارت است از:

جزوه روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی (۱۶۰ صفحه)

پاورپوینت در 83 اسلاید

نمونه سوال تستی با جواب از سالهای مختلف

بخشی از متن جزوه

علم و حکمت عامیانه

شناخت حاصل برخورد انسان با محیط است. از تأثیر محیط بر ارگانیسم اول احساس و سپس ادراک حاصل می شود. اگر ادراکات حامله سنجیده و رده بندی شده سازمان باید به شناخت علمی یا منطقی تبدیل می گردند. اما اگر شناخت در سطح احساسی و عاطفی باقی بماند سطحی و جزئی بوده و از تجمع ادراکات فراتر نمی رود. ولی در صورتی که ادراکات عمیق و وسعت بیشتری پیدا کنند. مقرون به واقعیت می گردند و آنگاه شناخت منطقی با علمی دست می دهد.

به زعم دانشمندان هدف علم تبیین است و این کار به یاری تجربه در معنای وسیع آن میسر می گردن، شناخت احساسی بیشتر بر عواطف استوار است و هر چه از جنبه عاطفی آن کاسته شده و بر جنبه منطقی آن افزوده می گردد. به شناخت و تبیین علمی نزدیک تر می شود شناخت عاطفی و سطحی را حکمت عامیانه نیز می نامند. زیرا در چنین شناختی بر خلاف شناخت علمی نیاز به تجربه سازمان یافته نمی بیند. از تفاوتهای شناخت علمی و حکمت عامیانه از جمله این است که علم پر کمیت (یا بهتر بگوییم بر اطلاعات قابل اثبات ) تکیه می کند و شناخت غیر علمی یا حکمت عامیانه بر اساس اعتقادات و باورها استوار است.

نویسنده: ریمون کیوی, لوک وان کامپنهود

مترجم: دکتر عبدالحسن نیک گهر

دانلود خلاصه کتاب روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی ریمون کیوی

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “خلاصه کتاب سبک شناسی معماری ایرانی پیرنیا” را در سایت پدیده فایل بخوانید .

 

نوع فایل:   pdf

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *